Aproape jumătate dintre români (49%) sunt interesaţi de protecţia datelor financiare, de accesul la internet banking sau datele cardurilor, în timp ce peste o treime (37%) au fost ţinta unui atac de tip phishing, prin care cineva a încercat să acceseze datele personale, relevă un studiu întocmit de YouGov pentru Google, publicat cu ocazia Zilei Siguranţei pe Internet.

Conform rezultatelor cercetării, 19% dintre cei chestionaţi au afirmat că informaţiile personale (adresă, CNP etc) reprezintă un subiect sensibil, la care ţin, iar momentele personale imortalizate în fotografii sunt foarte importante pentru 9% dintre români. De asemenea, 49% dintre cei intervievaţi au spus că sunt interesaţi de protecţia datelor datele financiare, de accesul la internet banking sau datele cardurilor

În ceea ce priveşte securitatea conturilor online, un sfert dintre români (26%) consideră că folosesc cel puţin o dată pe lună un instrument de verificare a setărilor de securitate, precum Google Security Checkup. De cealaltă parte, un alt sfert afirmă că nu au făcut niciodată acest lucru sau fac aceste verificări semestrial (16%).

La capitolul actualizare parole online, cei mai mulţi dintre români (25%) susţin că fac acest lucru mai rar de şase luni, în timp ce 9% au recunoscut faptul că nu au făcut lucrul acesta niciodată, iar 19% că îşi actualizează parolele o dată la 2-3 luni.

Studiul de specialitate arată că 37% dintre români au fost ţinta unui atac de tip phishing, prin care cineva a încercat să acceseze datele personale, inclusiv parole şi date bancare, prin metode înşelătoare, pretinzând a fi o sursă legitimă.

A doua cea mai frecventă ameninţare cu care s-au confruntat românii este malware-ul, 28% dintre participanţii la studiu afirmând că li s-a infectat computerul cu un virus sau software, ceea ce a dus la manipularea, furtul sau ştergerea datelor cu caracter personal. În acelaşi timp, un sfert dintre români (24%) reclamă că au fost accesate în mod neautorizat conturile din reţelele de socializare sau de e-mail.

Studiul derulat de YouGov pentru Google este unul reprezentativ şi s-a derulat online în perioada 27 decembrie 2018 – 7 ianuarie 2019, pe un eşantion de 1.009 persoane adulte din România. AGERPRES/(AS – autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica, editor online: Ady Ivaşcu)

AGERPRES